Direktlänk till inlägg 12 oktober 2009

Ormens år

Av Linnéa - 12 oktober 2009 18:41

Åtminstone i början kommer Ormens år att vara beroende av hur Drakens år slutade. Om alla de storartade projekt som Draken kläckt fram slutar med succé, då börjar Ormens år automatiskt i en optimistisk anda. Om inte, ja, då finns risken för att årets första månader blir otrygga och möjligen riskfyllda. Men när Ormens år så småningom står på egna ben, visar det sig att det skiljer sig helt från Drakens. Borta är fyrverkeriet, skrytet och skrävlet och i stället råder en mer subtil, ibland nästan mystisk stämning.

Om året tillåts följa sin egen kurs kommer det att framskrida ungefär som Ormen själv slingrar sig fram - försiktigt och ekonomiskt. Ormen rör sig med känsla och använder sina sinnen. Men låt inte lura er av tempot, under ytan pågår något stort. Intuition är den grundsten på vilken stora förändringar byggs, och eftersom de växt fram efter så mycket grubbel och begrundan, så blir de också av bestående art.

Även om det tas stora steg mot fred och försoning i världen under Ormens år, så tas de med varsamhet. Ormen är ju känd för sin klokhet och alla beslut kommer att föregås av mycket vist manövrerande. Dumdristighet och övermod är bannlysta. Ingen uppmanas arbeta dag och natt, men väljer någon ändå att göra det så står det honom fritt. Ormens år kan bli ett lyckoår för alla ambitiösa, vare sig det gäller att nå en hög befattning eller att sätta in stora summor på banken.

Efterfrågan på konstnärer, poeter och musiker är stor. Popsångare kommer att hamna på topplistorna mer för sitt utseende än för sina sånger. Året är det vackra folkets och har du planer på att bli modell eller på att ställa upp i skönhetstävlingar, så är det rätt tillfälle att ta på bikinin och se till att bli solbränd.

Året är utomordentligt gynnsamt för dem som söker efter gömda skatter och chansen är stor att priset på guld, olja och andra handelsvaror kommer att skjuta i höjden som aldrig tidigare. Eller också rasar priserna i botten... Under året görs också många vetenskapliga upptäckter och man når stora framgångar inom den medicinska forskningen.

Men framför allt är detta året för en romans, som dock inte bör gå så långt som till giftermål och familjebildning. Om du finner att kärleken går din väg under Ormens år, grip den då med båda händerna - det kommer du aldrig att behöva ångra. Och känner du för lite diskret skvaller så är det fritt fram också för det, men är du den som brukar spekulera så spar det till ett annat år. Det är definitivt inte rätt tillfälle att slänga ut sina surt förvärvade pengar på en fastighetsspekulants löften. Planera inte saker och ting alltför långt i förväg, tänk efter ett ögonblick innan du handlar, och innan du vet ordet av kommer kärlek och pengar att flyga som stekta sparvar i munnen på dig.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linnéa - 24 december 2011 22:29

God jul :)   Jag har tyvärr bestämt mig för att lägga ner den här bloggen (i alla fall för tillfället). Jag kanske kommer skriva här igen men för nu är den nerlagd.   Sorry till alla er som blir besvikna men så är det, jag känner inte att j...

Av Linnéa - 22 september 2011 09:55

Fick ta och skriva om hela ch 2 eftersom det inte alls blev som jag ville ha det. Bara en liten bit klar nu, släpper ch 2 så snart som möjligt :)   See ya <3 ...

Av Linnéa - 22 september 2011 09:53

VARNING .. ! !..... VARNING .. ! !..... VARNING .. ! ! Om någon i din profil eller en vän skickar en länk där det står "Besök den nya Facebook 'ÖPPNA INTE DET,, Om du gör, du är säker på att säga adjö till ditt Facebook-konto. Detta är faktiskt en fä...

Av Linnéa - 24 augusti 2011 19:37

Skolan börjar imorgon, hej då sommaren :( Appropå Dream Ch 2 så har jag fortafarande inte hittat anteckningsblocket men jag ska ta och skriva om kapitlet i en ny anteckningsbok, det blir nog inte helt som jag hade tänkt från början men jag kommer i...

Av Linnéa - 17 juli 2011 13:16


Näst kapitell på Dream får faktiskt vänta ett litet tag för jag hittar inte min anteckningsbok! Förlåt till er som har väntat på ch 2 men jag ska försöka hitta anteckningsboken så snabbt jag kan. Gomenasai! (förlåt så jp)     ...

Presentation


Jag är en 14:årig tjej som älskar manga, anime och Japan.
I den här bloggen skriver jag om de serier som jag tittar på, läser om, och lita annat :)

Omröstning

Vad ska du göra på sommarlovet?
 Resa utomlands
 Sola och bada
 Åka till landet
 Vara med kompisar
 Sova
 Åka till en annan stad i sveriga
 Vet inte?

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästdagbok

Språk


Ovido - Quiz & Flashcards